سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنولوژی آموزشی

با سلام ... ورود شما را به وبلاگ تکنولوژی آموزشی خوش آمد میگویم امیدوارم که مطالب این وبلاگ مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد ....

محققانی که درحال طراحی و آزمایش کلاسهای درسی آینده هستند دریافتند که میزهای چندکاربری و چندلمسی می تواند مهارتهای کودکان را در ریاضیات ارتقا دهد.

  تحقیقات جدید از یک پروژه سه ساله که با 400 دانش آموز 8 تا 10 سال کار کرده است نشان می دهد که یادگیری جمعی کیفیت و انعطاف پذیری را در یادگیری ریاضیات افزایش داده است. این تحقیق همچنین نشان داده است که استفاده از یک میز هوشمند تعامل می تواند نسبت به انجام محاسبات روی کاغذ دارای مزایای بیشتری باشد. استفاده از میزهای چند لمسی در کلاسهای درسی جدید کودکان را قادر می سازد به شیوه های جدیدی برای حل مسئله و پاسخ به پرسشها و مسائل با استفاده از راه حلهای مبتکرانه عمل کنند. محققان اظهار داشتند: مشاهده اینکه سایر همکلاسی ها چه کاری انجام می دهند، توانایی در مشارکت کامل در فعالیتهای گروهی راههای جدیدی را برای کار کردن در کلاسهای درس فراهم می کند.

کلاس‌های درس آینده با میز چندلمسی

کلاس‌های درس آینده با میز چندلمسی

  این کلاس های درس که از آن با عنوان "کلاسهای درسی پیشتازان فضا" یاد شده می تواند به یادگیری و آموزش در سایر مباحث درسی نیز کمک کند. نتایج این تحقیق در مجله یادگیری و آموزش منتشر شده است و نشان می دهد که کودکانی که از فعالیت ریاضی جمعی در این کلاسهای درسی پروژه "ساینرزی نت" استفاده می کنند از نظر کیفیت و انعطاف پذیری در ریاضیات پیشرفت کرده اند درحالی که کودکانی که روی فعالیتهای کاغذ محور تمرکز دارند تنها از نظر انعطاف پذیری پیشرفت کرده اند. لیز بورد محقق اصلی این پروژه از دانشکده آموزش دانشگاه دورهام اظهار داشت: هدف ما ترغیب سطوح عالی تر حضور فعال دانش آموزان بوده است تا دانش از طریق به اشتراک گذاشتن، حل مسئله و ایجاد خلاقیت به جای فعالیت منفعل گوش دادن به آموزگار حاصل شود. این کلاسها از هر نظر حضور فعالانه و سطح دسترسی مساوی موثر بوده اند.  گروه تحقیقاتی دانشگاه دورهام نرم افزار و میزهایی را طراحی کرده که چند لمسی هستند و از سیستم های تصویری استفاده می کند که نور مادون قرمز را مشاهده می کند. میزهای جدید با سطوح چند لمسی مولفه مرکزی کلاسها هستند و تحت شبکه با تخته هوشمند اصلی مرتبط هستند وی افزود: ما به این نتیجه رسیدیم که این میزهای هوشمند دانش آموزان را به فعالیت جمعی موثرتر تشویق کرده و ما از مشاهده گروه های دانش آموزی که درک یکدیگر را از مفاهیم ریاضی ارتقا می دهند مسرور بودیم. چنین همکاری هایی وقتی که دانش آموزان از رویکردهای کاغذ محور استفاده می کردند رخ نمی داد. صفحه تاچ 46 اینچی 3M، میز کاری با صفحه نمایش چند لمسی طرح اولیه یک صفحه نمایش 46 اینچی با کیفیت 1080p  است که با استفاده از تکنولوژی Projected Capacitive ورودی لمسی کاربر را دریافت کرده و به صورت تئوری امکان تشخیص 60 نقطه لمس را در 4 بخش مجزا به صورت همزمان دارد.  

کلاس‌های درس آینده با میز چندلمسی

صفحه ای که درCES  به نمایش گذاشته شده، نمونه اولیه یک میز کار 46 اینچ است که به چهار بخش مجزا تقسیم شده و البته به کاربر امکان جابجایی بین حالت دو و یا تک بخشی را هم می دهد. همچنین هر بخش به صورت مجزا قابلیت چرخش دارد تا در زاویه مناسب نسبت به کاربری قرار گیرد که به آن نیاز دارد. 3M بر روی این نمونه اولیه، برنامه هایی همچون تویتر فید، منوی سفارش غذا و نوشیدنی و مرورگر اینترنت را قرار داده تا بازدیدکنندگان با شیوه استفاده از آن بیشتر آشنا شوند. شرکت مکزیکی الاصل ایدیوم Ideum نیز دو میز لمسی با نام پرو Pro و پلتفرم Platform به بازار معرفی کرده بود که هر دو دارای صفحه نمایش 55 اینچی ال ای دی با قابلیت چند لمسی هستند که با ویندوز 7 – 64 بیت پروفشنال Professional کار می کنند. این میزها می توانند همزمان 40 لمس را حس کند. بد نیست بدانید نسبت تصویر این دو میز 30,000,000:1 می باشد.

کلاس‌های درس آینده با میز چندلمسی

  این دستگاه‌ها دارای اتصالات بلوتوث، وای فای و اترنت Ethernet هستند. بدنه این میزها از شیشه کم اصطکاک و محکم شده، ساخته شده است. اگر خریدار بخواهد، کارخانه تولیدکننده می تواند شیشه روی صفحه نمایش را از مدل هایی با نام Sevasa HapticGlas قرار دهد که هم اثر انگشت کمتری بر جای می گذارند و هم مقاومت بیشتری در مقابل خط و خش احتمالی دارد. بعضی از ویژگی های این دو مدل با هم فرق می کند.

کلاس‌های درس آینده با میز چندلمسی

در مدل پرو سی پی یو 4 هسته Core i7 2600، رم 8 گیگابایتی، هارد دیسک 500 گیگابایتی ساتا 2 و کارت گرافیک یک گیگابایتی انویدیا Quadro 600 وجود دارند. همچنین این دستگاه دارای اسپیکرهای 75 واتی یاماها می باشد. اما مدل پلتفرم با پردازنده 2,2 گیگاهرتزی دو هسته Core i7، 8 گیگابایت رم، حافظه اس اس دی 256 گیگابایتی و کارت گرافیک انویدیا GX460 می آید. محققان اعتقاد دارند که فناوری‌هایی از این دست نیروی بالقوه ای برای تدریس محسوب می شوند و می تواند به آموزگار کمک کند تا یادگیری تک تک دانش آموزان را مدیریت و کنترل کند و اطمینان حاصل کند که همه آنها به چالش کشیده شده و مورد پشتیبانی قرار گرفته اند تا یادگیری آنها موثر تر باشد گروه تحقیقاتی دانشگاه دورهام نرم افزار و میزهایی را طراحی کرده که چند لمسی هستند و از سیستم‌های تصویری استفاده می کند که نور مادون قرمز را مشاهده می کند. میزهای جدید با سطوح چند لمسی مولفه مرکزی کلاس‌ها هستند و تحت شبکه با تخته هوشمند اصلی مرتبط هستند. اما مرسیر از دانشکده آموزش دانشگاه دورهام اظهار داشت: یادگیری جمعی در کلاس‌های درسی جدید کارکرد بسیار موثری دارند چرا که دانش آموزان باهم تعامل دارند و شیوه یادگیری آنها متفاوت است. این کودکان به واقع از انجام ریاضیات به این روش لذت می برند و همواره وقتی که میزها را خاموش می کنید ناراحت می شوند.   آموزگار در این کلاس‌ها نقش محوری برعهده دارد و می تواند وظایفی را به میزهای مختلف و گروه ها و یا افراد خاصی ارسال کند. آموزگار هم‌چنین می تواند پاسخ‌های یک گروه را به گروه دیگر ارسال کرده تا روی آن کار کنند و یا این پاسخ‌ها را برای بحث در کلاس به تخته ارسال کند. محققان اعتقاد دارند که فناوری‌هایی از این دست نیروی بالقوه ای برای تدریس محسوب می شوند و می‌تواند به آموزگار کمک کند تا یادگیری تک تک دانش آموزان را مدیریت و کنترل کند و اطمینان حاصل کند که همه آنها به چالش کشیده شده و مورد پشتیبانی قرار گرفته اند تا یادگیری آنها موثرتر باشد. این پروژه همکاری میان رشته ای در دانشگاه دورهام بین دانشکده آموزش، گروه روانشناسی و گروه علوم کامپیوتری بوده است.

نوشته شده توسط : محمد جواد آشتیانی



برچسب‌ها: کلاس،میزچندلمسی.

[ شنبه 93/1/23 ] [ 3:55 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]