سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنولوژی آموزشی

با سلام ... ورود شما را به وبلاگ تکنولوژی آموزشی خوش آمد میگویم امیدوارم که مطالب این وبلاگ مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد ....

دیگر دوره فلک کردن و یک لنگ پا گوشه کلاس ایستادن به سر آمده. این روز ها معلم ها هم پیشرفت کرده اند و از تکنولوژی برای تنبیه دانش آموزان خود استفاده می کنند. داستان از این قرار است که چندی پیش در یک کلاس ریاضی، معلم متوجه می شود که شاگردش به جای اینکه حواسش به درس باشد، مشغول بازی با تلفن هوشمندش است. معلم دستگاه را از دانش آموز می گیرد، بر روی آن رمز می گذارد و آن را به وی بر می گرداند.

حتما متعجب شدید که در این ماجرا چگونه دانش آموز مورد تنبیه قرار گرفت؟ خب باید بگوییم که شاگرد بیچاده برای پیدا کردن رمز موبایلش، مجبور شد تا جواب مساله زیر را پیدا کند :

آقای لاکلن قصد خرید اتوموبیلی را به صورت لیزینگ دارد. فروشنده، قیمت خودرو را 21.800 دلار اعلام می کند. از سوی دیگر شرکت لیزینگ برای نرخ پرداخت ماهیانه 22 درصد، 10 درصد از هزینه کل خودرو را به عنوان سپرده در ابتدای کار دریافت می کند. آقای لاکلن اکنون تنها 600 دلار دارد و برای افزایش پولش، از فروشنده تقاضا می کند تا خودروی کنونیش را نیز خریداری کند. اما خودروی آقای لاکلن تنها 500 دلار قیمت دارد و با این قیمت، باز هم مجموع پول به 10 درصد قیمت کل خودرو نمی رسد. حال فروشنده باید قیمت خودروی جدید و خودروی کنونی آقای لاکلن را به چه میزان افزایش دهد تا بدون نیاز به سپرده بیشتر، امکان انجام معامله فراهم شود ؟

با یافتن ارقام جدید، رقم پرداخت ماهیانه آقای لاکلن در طول 4 سال را به دست آورید. عدد به دست آمده را گرد کنید و به ابتدای آن یک 0 اضافه کنید تا رمز دستگاه را پیدا کنید.

شما می توانید پاسخ این مساله را به دست آورید و رمز صحیح را بیابید؟


[ پنج شنبه 93/1/28 ] [ 11:5 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]