سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنولوژی آموزشی

با سلام ... ورود شما را به وبلاگ تکنولوژی آموزشی خوش آمد میگویم امیدوارم که مطالب این وبلاگ مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد ....

زمانی که در آخرین پیچ و خم های راه سنگلاخی ، پیک خسته ی سوار بر اسب مخصوص ، برای رسیدن به چاپار خانه و رساندن نامه به پیک بعدی تلاش میکرد ، هرگز فکرش را هم نمیکرد زمانی فرا رسد که در چشم بهم زدنی ، نامه ای از شرق امپراطوری پهناور ایران به غرب آن برسد ، نامه ای که زحمت رساندن آن به مقصد از زحمت رساندن پا بر لگام اسب کمتر باشد .

مگر امکان داشت بدون طی کردن این مسیر طولانی ، پیام مهمی را در لحظه ای به مقصد فرستاد ؟ حتی اگر سریع ترین شاهین مامور انجام این کار میشد بازهم چند روز زمان لازم داشت و این کار حتی در عالم خیال انسانهای آن روزگار ناممکن بود .

اما اینک با حقیقتی روبرو هستیم که این امکان را برای ما فراهم کرده ، حقیقتی که به مدد فناوریهای مدرن فراهم شده ،حقیقتی ملموس و پنهان ، حقیقتی مجازی .

مگر میتوان حقیقتی را مجازی شمرد ؟ نه تنها میتوان ، بلکه میتوان این مجاز را هم حقیقی شمرد ، حقیقت مجازی و مجاز حقیقی ، و این همان فضای مجازی ارتباطات در قرن حاضر است که شاید بتوان آنرا از عجیب و پیچیده ترین دستاوردهای انسان معاصر دانست ، مجازی دست نیافتنی که فواره هوش بشر توانست آنا فتح کند ، مجازی که کارهای حقیقی ، ملموس و عینی انجام میدهد .

در جامعه بشری کنونی ارتباطات به عنوان تاثیر گذارترین عامل برای پیوند جوامع و تبادل اندیشه و دیدگاه ، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی ، شناخت فرهنگهای مختلف و در موارد سوء استفاده آمیز : تغییر نگرش ، استثمار و تغییر ساختار جوامع ضعیف تر و بهره برداری سوء از ظرفیتهای آنان را ممکن میسازد .

تکنولوژی های ارتباطی همان مجاز حقیقی و واقعیت پرقدرت و انکار ناپذیری است که در دست انسان قرن حاضر قرار دارد و روز به روز بر وسعت و اشکال و شیوه های آن افزوده میشود .

حال که میتوان وارد دنیای مجازی شد و به مدد آن کارهای حقیقی با تاثیرات فراوان انجام داد ، نامحدودی عالم مجازی انجام کارهای نا محدود را ممکن میسازد و این گستره توانایی علوم ارتباطات است.

 بشر امروز خواه نا خواه در جریان سیل این اطلاعات و ارتباطات قرار گرفته است ، اینجاست که میتواند با شنا کردن در مسیر درست این دریای بزرگ به ساحل مطلوب برسد ، گرچه رها کردن سکان کشتی در این دریای وسیع میتواند فرد ، جامعه و جهانی را به قعر نابودی بکشد و این قدرت ارتباطات است و شاید این همان اهرمی است که به اعتقاد فلاسفه قدیم ، جهانی را میتوان با آن تکان داد


[ دوشنبه 92/9/18 ] [ 10:11 صبح ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]