سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنولوژی آموزشی

با سلام ... ورود شما را به وبلاگ تکنولوژی آموزشی خوش آمد میگویم امیدوارم که مطالب این وبلاگ مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد ....

 ارتباطات در دنیای امروزی به لطف تکنولوژی با سرعت بالایی رو به رشد است . حتی کلمات قبل از دستور مغز به انگشتان ، از قبل حدس زده شده  و جلوی چشمانمان قرار میگیرند.

اما به عقیده  متخصصان نوشتار خطی یا همان دستخط در حال قربانی شدن توسط تکنولوژی است.


بر طبق گزارشات  تنها گزینه های ارتباطی  مردم این روزها به لپ تاپ، گوشی های تلفن و تبلت ها خلاصه شده و کمتر به نوشتن احتیاج پیدا میکنند.نیکلاس کنتین 26 ساله در مصاحبه ای با  Cnn  عنوان کرد که در کلاس سوم همیشه از درس سرهم نویسی به معلم خود شکایت میکرده و ازآن متنفر بوده اما بالاخره توانست به نوشتن سرهم احا طه پیدا کند، اما تایپ کردن ها در دانشگاه و بعدا انتخاب شغل مرتبط با تکنولوژی میزان نوشتار خطی او را به حداقل رساند. وی که اکنون در لائوس کار و زندگی میکند میگوید : فکر کنم دیگر نمیتوانم سرهم بنویسم.

بر طبق تحقیقی که Docmail، شرکت پست و پرینت انگلیسی در سال 2012 انجام داد، 33% مردم خط خود را به سختی میخوانند و یک نفر از سه نفر شرکت کننده در این تحقیق بیشتر از شش ماه  است که نیازی به نوشتن با دست پیدا نکرده اند.  علامت گذاری تقویم ها، کامل کردن دفتر تلفن ها و نوشتن یادآورها دیگر ندرتا احتیاج به قلم دارد. بیشتر از نیمی از شرکت کننده ها عنوان کردند که کیفیت دستخطشان کاهش چشمگیری داشته است. حتی نامگذاری روز تولد John Hancock  ، 22 ژانویه به عنوان روز ملی  دست نوشتار هم تاثیر زیادی نداشته است.

Wendy Carlson یک متخصص خط نوشتاری  معتقد است که از بین رفتن دراماتیک نوشتار دستی باعث زوال تدریجی ذهن میشود.وی همچنین اضافه میکند که اس ام اس ها نیز در این روند تاثیر زیادی داشته اند زیرا مردم به دنبال تایپ سریع جملات کوتاه هستند ، به تنکنولوژی کاملا وابسته هستند و از ذهنشان کمتر استفاده میکنند. Carlson  همچنین معتقد است که نوشتار خطی به هم پیوسته پروسه ای ذهنی و فیزیکی است و هر دو نیمکره مغز را درگیر میکند اما  امروزه با تسلط تنکولوژی تعداد افرادی که سرهم نویسی میکنند بسیار کمتر شده است. مدارس دولتی آمریکا با افزایش دسترسی به تکنولوژی دیگر نیازی به واحد های درسی سرهم نویسی  نمیبینند. تنها آلاباما، کالیفرنیا،ماساچوست و چند ایلات دیگر این واحد را در برنامه درسی خود گنجانده اند.

در آمریکا هر ایالت برنامه های درسی مربوط به آن ایالت را خود تدوین میکند.

 ,Smithکارمند سابق دولت ، سر کار خود زیاد از نوشتار با دست استفاده میکرد اما 23 سال گذشته را پای کامپیوتر گذراند. وی میگوید دستخط او انقدر  ضعیف شده ک دیگر کسی باور نمیکند وی زمان کودکی اش برنده مسابقه دستخط بوده است. اسمیت 52 ساله حالا دوباره قلم به دست گرفته و میخواهد دستخط خود را اصلاح کند و از این کار احساس رضایت میکند


[ دوشنبه 92/10/16 ] [ 12:18 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]