سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنولوژی آموزشی

با سلام ... ورود شما را به وبلاگ تکنولوژی آموزشی خوش آمد میگویم امیدوارم که مطالب این وبلاگ مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد ....


[ سه شنبه 92/8/28 ] [ 5:24 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

 


[ سه شنبه 92/8/28 ] [ 5:18 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

[ دوشنبه 92/8/27 ] [ 4:53 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

در قدم اول :

با کلیک راست، از منوی آبشاری NEW نرم افزار word را انتخاب کنید و یا از start این نرم افزار را باز کنید.

قدم دوم:

پس از پایان کارهای خود، برای save as کردن فایل متنی اقدام کنید.

قدم سوم :

در پنجره محاوره ای
save asبرروی گزینه ی tools کلیک کنید.

قدم چهارم :

گزینه ی
general options را انتخاب کنید.

قدم پنجم :

رمز مورد نظر خود را در قسمت
password to openوارد کنید ودر آخر ok میکنم.


[ یکشنبه 92/8/26 ] [ 3:17 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

مدت زیادی از وقت خود را صرف تایپ یک نامه در برنامه Word کرده‌اید و ناگهان برق قطع می‌شود یا رایانه هنگ می‌کند؟ این شرایط ممکن است برای خیلی از کاربران پیش آید و در بسیاری از موارد نیز چنانچه فایل خود را ذخیره نکرده باشند بسیار ناراحت و خشمگین می‌شوند!

چنانچه این اتفاق برای شما نیز پیش‌آمده باشد مطمئنا متوجه شده‌اید که در اجرای بعدی نرم‌افزار Word پنجره‌ای برای شما به‌نمایش درمی‌آید که درآن نسبت به بسته شدن ناگهانی برنامه اطلاع‌رسانی شده و باتوجه به آن، نسخه‌ای از فایل که به‌صورت خودکار در بازه‌های زمانی مختلف توسط نرم‌افزار Word ذخیره می‌شود در اختیار شما قرار می‌گیرد

در این شرایط چنانچه شما نسخه ذخیره شده خودکار را اجرا کنید مشاهده خواهید کرد که فایل شما یا از دست نرفته یا شاید فقط قسمتی از محتوا که اخیرا به آن اضافه کرده بودید، از دست رفته است. این قابلیت که همان ذخیره خودکار نام دارد یکی از امکانات بسیار مفید در نرم‌افزار Word است و شما می‌توانید بازه زمانی اختصاص یافته به آن را کم یا زیاد کنید. به‌عنوان مثال اگر بیش از حد استرس دارید و نگران از دست رفتن اطلاعات خود هنگام قطع برق یا دیگر شرایط ذکر شده هستید، می‌توانید بازه زمانی را کاهش دهید تا هر چند ثانیه یکبار فایل‌ شما ذخیره شود. همچنین اگر خودتان حواستان به همه چیز هست و چندان نگران قطع برق یا مشکلات دیگر نیستید می‌توانید بازه زمانی را افزایش دهید تا تکرار عملیات ذخیره‌سازی روی هارد‌دیسک نیز کمتر باشد.
مدیریت بازه زمانی ذخیره خودکار در نرم‌افزار
Word به روش زیر امکان‌پذیر است:

1‌ـ‌ نرم‌افزار را اجرا کرده و به تب
FILE مراجعه کنید.
2‌ـ‌ از ستون سمت چپ روی
Options
کلیک کنید.
3‌ـ‌ در ستون سمت چپ از صفحه تنظیمات، گزینه
Save
را انتخاب کنید.
4‌ـ‌ مطمئن شوید که در بخش
Save‌documents، علامت چک‌مارک کنار گزینه Save AutoRecover information every
فعال است و سپس عدد مقابل آن را (برحسب دقیقه) به دلخواه خود تغییر دهید.
5‌ـ‌ با کلیک روی
Ok
تغییرات را ذخیره کنید.
توجه: چنانچه قصد دارید به‌طور کل این قابلیت را غیرفعال کنید می‌باید علامت چک‌مارک کنار گزینه
Save AutoRecover informationevery را در مرحله چهار غیرفعال کنید


[ یکشنبه 92/8/26 ] [ 3:8 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

1- با فشردن کلید Shift + F5می‌توانید به قسمتی از متن که بتازگی تغییری در آن ایجاد کرده اید بروید. فشردن مجدد این کلیدها شما را به قسمت‌های تغییر یافته قبلی متن می‌برد.

2- اگر فرمت قسمتی از متن را تغییر داده اید، مثلا رنگ یا نوع فونت آن را عوض کرده اید و حالا می‌خواهید به همان وضعیت پیش فرض Wordبرگردانید، می‌توانید آن بخش از متن را انتخاب و کلیدهای CTRL + SPACEBARرا فشار دهید.

3- وقتی می‌خواهید بخشی از متن را انتخاب نمائید، می‌توانید کلمه ALTرا پائین نگه دارید و با ماوس DRAGکنید. این کار باعث می شود عمل انتخاب به صورت مستطیل شکل انجام شود و سرعت شما به طرز چشمگیری افزایش یابد.

4- وقتی در حال تایپ کردن یک متن انگلیسی هستیدو به دنبال مترادف یک کلمه خاص می گردید، کافیست نشانگر را در کنار و یا در زیر کلمه مربوطه ببرید و کلیدهای Shift + F7را فشار دهید. با این کار فهرستی از کلمات مترادف آن کلمه خاص نمایش داده می‌شود.

5- در پنجره Print Previewشما می‌توانید پیش از پرینت گرفتن ، پیش نمایشی از فایل خود را ببینید. برای انجام تغییرات در همین صفحه، کافیست روی آیکون Magnifierکلیک نمائید تا اجازه تصحیح در متن به شما داده شود.

6- اگر می‌خواهید همزمان دو بخش مختلف از یک Documentرا ببینید، می‌توانید فایل مربوطه را در نرم افزار Wordباز کرده، ماوس را بالای فلش موجود در بالای نوار لغزان نگه دارید تا نشانگر ماوس به شکل دو خط موازی با دو فلش در بالا و پائین آن درآید. آنگاه کلیک کرده و بدون رها کردن ماوس آن را به سمت پائین بکشید. حال صفحه به دو قسمت تقسیم می‌شود که در هر دو بخش همان فایل نمایش داده می‌شود و همزمان می‌توانید دو بخش مختلف فایل را ببینید و ویرایش کنید.

7- فرض کنید یک فایل طولانی دارید و پیدا کردن مطالب برایتان دشوار، کافیست گزینه Document Mapرا از منوی Viewانتخاب کنید تا فهرستی از عناوین Documentشما را نشان دهد. حال با کلیک بر هر عنوان به آن قسمت از فایل خود پرش می‌کنید.


[ یکشنبه 92/8/26 ] [ 3:3 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

سه کلید ctrl +Alt+Delete برای باز کردن Task Manager معروف هستند اما در ویندوز ویستا و V با فشردن این سه کلید ترکیبی، صفحه ای نمایش داده خواهد شد که با انتخاب گزینه ی Stavi Task Manager می توانید به پنجره Task Manager دسترسی داشته باشید در نتیجه برای باز کردن آن باید دو مرحله را طی کنید اما شما می توانید تنها با فشردن کلید های ترکیبی ctrl +shift +esc مستقیما Task Manager را باز کنید


[ یکشنبه 92/8/26 ] [ 2:44 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

در کشور ما چون بسیاری از کاربران از نسخه های کپی ویندوز استفاده می کنند و یا به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند، قابلیت Update خودکار ویندوز را غیر فعال می کنند.
هرچند شاید به روزرسانی ویندوز ضروری نباشد، اما با این کار امکان آپدیت خودکار نرم افزار
Windows Defender هم غیر فعال می شودو ممکن است امنیت سیستم را در مقابله با ویروس های اینترنتی به خطر بیندازد.
با تنظیماتی ساده می توانید قابلیت به روزرسانی
Windows Defender را فعال کنید، حتی اگر Update ویندوز غیر فعال باشد. برای این کار، از برنامه مدیریت وظایف زمان بندی شده (Task Scheduler) استفاده می کنیم.
ابتدا پنجره
Run را با کلید های Win+R باز و سپس دستور taskschd.msc را تایپ کنید و کلید Enter را بزنید تا پنجره Task Scheduler باز شود. در این پنجره و در قسمت Actions روی Create Task کلیک و سپس در زبانه General و در قسمت Name، اسم دلخواهی (به عنوان مثالDefender Update) راوارد کنید.
حال به زبانه
Triggers بروید و روی دکمه New کلیک کنید. در پنجره باز شده، در قسمت Settings، می توانید زمان بندی دلخواه خود (روزانه، هفتگی، ماهانه) را برای آپدیت انتخاب کنید. بعد از انتخاب زمان بندی، روی OK کلیک کنید و سپس به زبانه Actions بروید و روی دکمه New کلیک کنید.
در پنجره ای که باز می شود، در قسمت
Program/Script عبارت زیر را وارد کنید:
C:\Program Files\WindowsDefender\MpCmdRun.exe
البته در این بخش فرض بر این است که ویندوز شما در درایو
C نصب شده است.
حال در قسمت
Add arguments نیز این عبارت signatureUpdate را وارد و سپس روی OK کلیک کنید و از این برنامه خارج شوید.
از این به بعد، نرم افزار
Windows Defender طبق چیزی که تنظیم کردید، به صورت خودکار به روزرسانی خواهد شد.


[ یکشنبه 92/8/26 ] [ 2:31 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

حتما در ویندوز7 با نشان جدیدی که به‌صورت یک قفل کنار برخی از فولدرها ظاهر می‌شود، مواجه شده‌اید. این نشان به‌ویژه هنگامی نمایان می‌شود که با بخش تنظیمات به ‌اشتراک‌گذاری کمی کار کنید و فولدر را به اشتراک بگذارید.

در برخی موارد، شما نیاز به دسترسی به اطلاعات درون فولدرهایی دارید که قفل هستند و ویندوز اجازه دسترسی به شما را نمی دهد و در این مواقع این ترفند بسیار کاربردی است. برای حذف این نشان باید به کاربر اجازه بدهیم به آن فولدر دسترسی خواندن داشته باشد که در ادامه ترفند به نحوه انجام این کار می پردازیم.
برای این‌کار :
روی فولدری که نشان قفل دارد، کلیک راست کنید و
Properties را برگزینید.
از آنجا به تب
Security رفته و سپس دکمه Edit را کلیک کنید.
می‌بینید که (ترفند
220) فهرستی از کاربران و گروه‌ها به آن فولدر دسترسی دارند، اما کسی که دسترسی ندارد، گروه Users است. روی دکمه Add بزنید و عبارت Users را در کادر پایینی وارد کنید و روی دکمه CheckNames بزنید.
در این حالت، نام کامپیوتر شما به ابتدای آن اضافه‌ می‌شود. حالا پنجره را
OK کنید.
در پنجره قبلی، آیتم
Users اضافه شده است. روی آن کلیک کنید و گزینه‌های Read & Execute و List folder contents را انتخاب کنید. بعد از تایید مشاهده می‌کنید که قفل روی فولدر از بین رفته است!


[ یکشنبه 92/8/26 ] [ 2:27 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

اگر از نمایشگرهای لمسی استفاده می‌کنید مطمئنا نوشتن روی صفحه‌نمایش و تبدیل نوشته‌ها به متون تایپی برای ارسال به‌صورت ایمیل، لذتبخش است!
برای این کار باید از سرویس جی‌میل کمک بگیرید. سرویس جی‌میل با پشتیبانی از قابلیت دستنویسی هنگام تایپ ایمیل‌ها، شما را قادر می‌کند براحتی متون موردنظرتان را با دستخط‌ خودتان روی صفحه بنویسید یا با کمک ماوس این کار را انجام دهید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت بدون نیاز به صفحه‌کلیدهایی به زبان‌های مختلف، حروف هر زبان را رسم کرده و به‌صورت دستنویس نسبت به تایپ متون موردنظرتان اقدام کنید.
روش فعالسازی و استفاده از این قابلیت به این شرح است:
1ـ ابتدا به محیط کاربری خود در سرویس جی‌میل وارد شوید. (
www.gmail.com)
2ـ از بالاـ سمت راست صفحه روی آیکون تنظیمات که به شکل یک چرخ‌دنده کوچک است کلیک کنید و از منوی به‌نمایش درآمده
Settings را انتخاب کنید.
3ـ در بالای صفحه از بخش
Language علامت چک‌مارک کنار گزینه‌ Enable inputtools را فعال کرده و پس از آن در پنجره به‌نمایش درآمده زبان‌های موردنظرتان را از ستون سمت چپ انتخاب و با کلیک روی علامت پیکان، آن را به ستون سمت راست انتقال دهید. (توجه داشته باشید زبان‌هایی که با آیکونی به شکل مداد مشخص شده‌ است، قابلیت نوشتن به‌صورت دستنویس را دارند. همچنین زبان فارسی که با حرف چ مشخص شده است قابلیت تایپ متن فارسی با حروف لاتین را در اختیار شما قرار می‌دهد)
4ـ در پایان روی
Ok کلیک کرده و صفحه تنظیمات را نیز با کلیک روی Save ببندید.
5 ـ از حالا به بعد هرگاه بخواهید ایمیل جدیدی ارسال کنید، می‌توانید پس از کلیک روی

گزینه‌
Compose روی آیکون مداد که کنار آیکون تنظیمات به‌نمایش درآمده است کلیک کرده و متن موردنظرتان را به‌صورت دستنویس در کادر مربوط رسم کنید تا به‌طور خودکار متن تایپ شده در کادر ایمیل مشاهده شود


[ یکشنبه 92/8/26 ] [ 2:18 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

   1   2   3      >