سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنولوژی آموزشی

با سلام ... ورود شما را به وبلاگ تکنولوژی آموزشی خوش آمد میگویم امیدوارم که مطالب این وبلاگ مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد ....


[ سه شنبه 92/10/10 ] [ 9:52 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]


[ دوشنبه 92/10/9 ] [ 9:24 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

جک

افراد زیادی از خیلی تعاریف و نکات ابتدایی کامپیوتر که برای اکثر مردم خصوصآ جوانان بسیار بدیهی و جا افتاده است ، بی اطلاع هستند و در دنیای مجازی اینترنت ممکن است با اصطلاحات و مواردی روبرو شوند که آنها را دچار سردرگمی یا مشکل کند.
در ادامه به توضیح برخی از نکاتی می پردازیم که هر کاربر ساده کامپیوتر باید بداند. اگر از کاربران تازه کار رایانه و اینترنت هستید توصیه می کنیم این مطلب را با دقت بخوانید.

1- اول آدرس ایمیل www نمی گذارند: بسیاری از کاربران در اول آدرس ایمیل www می گذارند که این اشتباه است و باعث می شود ایمیل های ارسالی به مقصد نرسند!

2- اینترنت آن علامت e آبی رنگ نیست: آیکون e آبی رنگ علامت برنامه Internet Explorer، محصول شرکت Microsoft است. خود اینترنت یک شبکه است که برنامه یا آیکون خاصی ندارد.
Internet Explorer به شما کمک می کند از این شبکه برای دیدن سایت های مختلف استفاده کنید. درست مثل اینکه می توانید برنامه کانال های تلویزیون را با یک تلویزیون Panasonic یا با یک تلویزیون Sony یا با هر مارک دیگری ببینید…

برنامه های دیگری هم وجود دارند که کار آن e آبی را می کنند و حتی خیلی بهتر! مثل Safari، Chrome، Opera یا Firefox که می توانید از آنها استفاده کنید.

ادامه مطلب...

[ شنبه 92/10/7 ] [ 10:46 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

ترفند ویندوز

آشنایی با شورتکات ها و کلیدهای ترکیبی به شما کمک می کند تا آسان تر از ویندوز 8 استفاده کنید. در این مقاله سعی می کنیم لیستی ار مهمترین کلیدهای ترکیبی را به شما معرفی کنیم:

ادامه مطلب...

[ شنبه 92/10/7 ] [ 10:42 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

نگاهی به نقش وبلاگ در فرآیند یاددهی – یادگیری

 

وبلاگ محیطی است که به ما امکان می دهد اندیشه ها و افکار خود را در زمینه های مورد علاقه، منتشر کنیم و آن را در معرض قضاوت دیگران قرار دهیم .وبلاگ ها به اندازه ای جذاب اند که بخشی از اوقات شما و دانش آموزان را در خارج از کلاس درس یا مدرسه پر می کنند. شاید شما هم روزی یک وبلاگ اختصاصی برای کلاس خود ایجاد کنید و با دانش آموزان در بیرون از ساعات مدرسه ارتباط داشته باشید.

 

استفاده از وبلاگ ها،به دلیل سهولت و کارآمدی، به سرعت مورد توجه قرار می گیرد. معلمان و دانش آموزان می توانند از طریق وبلاگ از قابلیت های فن آوری اطلاعات و ارتباطات برای گسترش محیط یادگیری خود استفاده کنند و از این طریق با دنیای وسیع IT و ICT آشنا شوند. کافی است امتحان کنید!  خود شما نیز به افکار بهتری دست خواهید یافت .

  ادامه مطلب...

[ یکشنبه 92/10/1 ] [ 9:28 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

 

کتاب‌

 

 

 

 

 

 

درباره ی ارتباط تکنولوژی آموزشی و برنامه ریزی درسی دیدگاه های متفاوتی وجود دارند.

از دیدگاه سنتی، بین تکنولوژی آموزشی و برنامه ریزی درسی هیچ گونه ارتباطی وجود ندارد. اولین بار تابا، با ترسیم پیوستاری نشان داد که چگونه طراحی برنامه ی درسی و تکنولوژی آموزشی از هم متفاوت اند، ولی در عین حال هم سو و هم جهت و در طول یکدیگر دریک پیوستار قرار دارند. در یک طرف این پیوستار در مورد متغیرها تصمیم گیری های کلی و کلان به عمل می آید و در طرف دیگر آن، این متغیرها باید توسط معلم با به کارگیری تکنولوژی آموزشی، در جریان آموزش به شکل عملیاتی در آیند.

در دیدگاه جدید تر، برنامه ریزی درسی و تکنولوژی آموزشی با یکدیگر هم پوشی کاملی دارند و تمیز و تفکیک بین این دو نظام مشکل است.

در این مقاله ضمن تشریح ارتباط میان تکنولوژی آموزشی و برنامه ریزی های آموزشی و درسی، شباهت و تفاوت های آن ها مورد بحث قرار می گیرد.

 

تکنولوژی آموزشی را می توان فعالیتی نظام مند برای بهره گیری از یافته های علوم و فنون در جهت کارآمدتر ساختن فرایند یاددهی – یادگیری دانست که سه جنبه دارد: سخت افزاری، نرم افزاری، و حل مسئله.

ادامه مطلب...

برچسب‌ها: تکنولوژی آموزشی/برنامه ریزی درسی

[ یکشنبه 92/10/1 ] [ 9:22 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

نگاهی به کتاب های الکترونیک در عصر اینترنت

امروزه، اینترنت احتمالاً از هر موضوع دیگری در جهان رایانه هیجان انگیزتر و جذاب تر است. تقریباً هر مطلبی که در مورد رایانه ارائه می شود، حداقل چند مرتبه کلمه اینترنت در آن به کار می رود. اگر قبلاً به اینترنت وصل نشده اید ممکن است این احساس به شما دست دهد که از غافله عقب مانده اید. این درست مانند آن است که بدانید یک مهمانی بزرگ و سرگرم کننده در حال برگزار شدن است و شما دعوت نشده اید. با وصل شدن به اینترنت و شروع به کار در آن، این مشکل حل خواهد شد. اینترنت یک مجموعه  جهانی از رایانه هاست که موجب تبادل اطلاعات میان نقاط گوناگون دنیا می شود. در چند سال اخیر، نقش رایانه در امور اطلاع رسانی و آموزش، در میان جوامع جایگاه ویژه ای یافته است؛ به طوری که عملاً شاهد گسترش آن به خانه های افراد نیز هستیم. رایانه ها، به ویژه زمانی که به شبکه های اینترنتی متصل شوند، می توانند در کلاس های درس نیز تأثیر زیادی بگذارند. کاربرد این فناوری اطلاعاتی و ارتباطی تنها به کلاس های درس محدود نمی شود و می تواند کل ساختارهای آموزشی و حتی محتواهای آموزشی را نیز تغییر دهد.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 92/10/1 ] [ 9:18 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

<      1   2