سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنولوژی آموزشی

با سلام ... ورود شما را به وبلاگ تکنولوژی آموزشی خوش آمد میگویم امیدوارم که مطالب این وبلاگ مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد ....


[ یکشنبه 93/1/31 ] [ 9:23 صبح ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

[ جمعه 93/1/29 ] [ 8:15 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

  1. یاد دادن پرورش ماهی به شخص، یاد دادن ماهگیری به او یا بخشش ماهی به آن شخص؟
    آموزش کاشت گندم، یاد دادن پختن نان یا بخشش نان؟
    آموزش تولید محتوا، آموزش جستجوی محتوا یا حفظ کردن محتوای بسته بندی شده ی کتاب؟
    پیشنهاد شما چیست؟

[ جمعه 93/1/29 ] [ 8:0 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

[ جمعه 93/1/29 ] [ 7:54 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]


[ جمعه 93/1/29 ] [ 7:49 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

چقدر تاسف آوره که حرف و عمل یکی نباشه

به خصوص در مورد اساتید بزرگواری که داخل دانشگاه تدریس میکنند.

واقعا چجوری باید دیگران رو شناخت.


[ جمعه 93/1/29 ] [ 1:1 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

آموزش تبدیل متن به جدول و بلعکس در برنامه Word 2013

اگر ستونی از متن دارید که داده‌های آن با کلید Tab از هم جدا شده است و قصد دارید آن‌ها را در قالب یک جدول مرتب نمایید می‌توانید از قابلیت‌های کاربردی که در برنامه‌ی واژه‌پرداز Word 2013 وجود دارد استفاده کنید. این برنامه تبدیل ستونی از متن به جدول و بالعکس را به طور پیش‌فرض دارا می‌باشد. برای تبدیل متونی که با استفاده از کاراکتری خاص جدا شده‌اند – نظیر کلید Tab – به جدول، به ترتیبی که در ادامه مطلب آمده عمل کنید.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 93/1/28 ] [ 11:18 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

دیگر دوره فلک کردن و یک لنگ پا گوشه کلاس ایستادن به سر آمده. این روز ها معلم ها هم پیشرفت کرده اند و از تکنولوژی برای تنبیه دانش آموزان خود استفاده می کنند. داستان از این قرار است که چندی پیش در یک کلاس ریاضی، معلم متوجه می شود که شاگردش به جای اینکه حواسش به درس باشد، مشغول بازی با تلفن هوشمندش است. معلم دستگاه را از دانش آموز می گیرد، بر روی آن رمز می گذارد و آن را به وی بر می گرداند.

حتما متعجب شدید که در این ماجرا چگونه دانش آموز مورد تنبیه قرار گرفت؟ خب باید بگوییم که شاگرد بیچاده برای پیدا کردن رمز موبایلش، مجبور شد تا جواب مساله زیر را پیدا کند :

آقای لاکلن قصد خرید اتوموبیلی را به صورت لیزینگ دارد. فروشنده، قیمت خودرو را 21.800 دلار اعلام می کند. از سوی دیگر شرکت لیزینگ برای نرخ پرداخت ماهیانه 22 درصد، 10 درصد از هزینه کل خودرو را به عنوان سپرده در ابتدای کار دریافت می کند. آقای لاکلن اکنون تنها 600 دلار دارد و برای افزایش پولش، از فروشنده تقاضا می کند تا خودروی کنونیش را نیز خریداری کند. اما خودروی آقای لاکلن تنها 500 دلار قیمت دارد و با این قیمت، باز هم مجموع پول به 10 درصد قیمت کل خودرو نمی رسد. حال فروشنده باید قیمت خودروی جدید و خودروی کنونی آقای لاکلن را به چه میزان افزایش دهد تا بدون نیاز به سپرده بیشتر، امکان انجام معامله فراهم شود ؟

با یافتن ارقام جدید، رقم پرداخت ماهیانه آقای لاکلن در طول 4 سال را به دست آورید. عدد به دست آمده را گرد کنید و به ابتدای آن یک 0 اضافه کنید تا رمز دستگاه را پیدا کنید.

شما می توانید پاسخ این مساله را به دست آورید و رمز صحیح را بیابید؟


[ پنج شنبه 93/1/28 ] [ 11:5 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

 

بی شک هزاره سوم، عصر ارتباطات و یکه تازی رسانه‌های اجتماعی است. معلمان، در بسیاری از جوامع پیشرفته امروز با ترغیب دانش‌آموزان به استفاده از رسانه‌های اجتماعی و ابزارهای مبتنی بر آن‌ها، سعی می‌کنند تا محیط‌ها و اجتماعات مجازی خاصی را تدارک ببینند که ممکن است در زندگی واقعی وجود نداشته باشد. اما چگونه می‌توان از شبکه‌های اجتماعی در تدریس روزانه و در کلاس درس استفاده نمود؟ در ادامه راهکارهایی را ارائه می‌کنیم که نحوه استفاده صحیح از رسانه‌های اجتماعی در کلاس‌های درس را به طور کامل شرح می‌دهند.

دنیایی که امروزه ما در آن زندگی می‌کنیم از لحاظ فناوری و در دسترس بودن گجت‌های هوشمند کوچک و قابل حمل، در حد بالایی از استاندارد قرار دارد. ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و بسیاری از جوانان، به خصوص دانش‌آموزان و دانشجویان، به یکی از این ابزارهای هوشمند دسترسی دارند. همچنین بسیاری از مدارس و دانشگاه‌های کشور به سرویس اینترنت مجهزند و امکان برقراری ارتباط از طریق این شبکه جهانی را برای کاربران مهیا می‌کنند.

7 روشی که معلمان می‌توانند با استفاده از آن‌ها از رسانه‌های اجتماعی در کلاس درس استفاده کنند

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 93/1/28 ] [ 10:53 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]


[ پنج شنبه 93/1/28 ] [ 10:21 عصر ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

   1   2      >