سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنولوژی آموزشی

با سلام ... ورود شما را به وبلاگ تکنولوژی آموزشی خوش آمد میگویم امیدوارم که مطالب این وبلاگ مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد ....

بهترین سیستم عامل برای وب سایت شما

 

یکی از اولین کارهایی که برای راه انداختن یک وب سایت اینترنتی باید انجام دهید، انتخاب هاست است. دنیای وب هر روز در حال توسعه و دگرگونی است بنابراین گزینه های شما  می تواند هر روز از روز قبل متنوع تر باشد. اما چه هاستی را انتخاب کنیم تا جوابگوی نیاز ها و فعالیت های ما باشد؟

قابلیت های بسیاری در یک هاست وجود دارد شاید اگر نخواهیم اغراق کنیم صد ها قابلیت و ابزار در یک هاست می تواند وجود داشته باشد، که ممکن است از بین همه آنها فقط 10 تای آنها بدرد شما بخورد.

سیستم عاملی که هاست وب سایت شما استفاده می کند، ممکن است انعطاف پذیری شما را در جهت رشد محدود کند. بنابراین در این مقاله از «یاد بگیر دات کام»  در نظر داریم اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

یک سیستم عامل یا پلت فرم مثلاً ویندوز NT   یا DOS   یک سری دستورات پایه هستند که به کامپیوتر شما می گویند چگونه یک برنامه را اجرا کند یا مثلاً فایلی را ذخیره کند. و کارهایی از این قبیل که خود بهتر می دانید. در گذشته بیشتر سرور های اینترنتی با یک سیستم عامل به نام Unix   کار می کردند. البته Unix   هنوز هم به عنوان یک سیستم عامل رایج که احتیاج به مهارت های فنی بالا برای مدیریت آن لازم است شناخته می شود. اما امروزه گزینه های شما برای انتخاب سیستم عامل بیشتر شده است. نسخه های تغییر یافته Unix    و ویندوز NT   مانند:

Sun Microsystems , Solaris, BSD

از این گونه اند.

نظر متخصصین در مورد اینکه کدام سیستم عامل بهتر کار می کند، کاملاً متفاوت است. هر هر چند در این مقاله سعی خواهیم کرد اطلاعات مختصری از هر سیستم عامل به شما بدهیم اما در پایان آنچه شما انتخاب می کنید، به شدت بستگی به بودجه و کاری که می خواهید انجام دهید دارد.

 

 

Linux

لینوکس ورژنی از یونیکس است و بسیار قدرتمند که چندین تابع را به خوبی اجرا می کند. این سیستم عامل برای برآورده کردن نیازهای اینترنتی شما از قبیل خدمات ایمیل، سرور اینترنتی و سرور فابل بسیار مناسب است. لینوکس از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه است و از سخت افزار استفاده بهینه می کند. به همین دلیل با این سیستم عامل می توان از تعداد بیشتری وب سایت به طور همزمان بر روی یک سرور میزبانی کرد. این عامل  به پایین آوردن هزینه هاستینگ کمک زیادی می کند. سرور های لینوکس با extension   ها و برنامه های خاصی از مایکروسافت سازگار هستند که از آن جمله MS SQL   (یک نوع بانک اطلاعاتی) یا برنامه Front Page   مایکروسافت (یک برنامه برای ساخت و ویرایش صفحات وب) را می توان نام برد. مهندسان زیادی این سیستم عامل را برای بخاطر انعطاف پذیری امنیت و کنترل هایی که در اختیار کاربر قرار می دهد. ترجیح می دهند.

 

ویندوز NT   یا 2000

ویندوز بخاطر نمای گرافیکی و سادگی کارکرد برای بیشتر گروه های کامپیوتری محبوبیت خاصی دارد. این ویندوز به خوبی با برنامه های دیگر مایکروسافت سازگار است و برتری دیگر آن قابلیت های تجاری آن است. به خصوص وجود ASP   در این سیستم که به شما کمک می کند صفحات دینامیک اینترنتی تولید کنید و انها را با بانک اطلاعاتی پیوند دهید. خوشبختی دیگر که کاربران ویندوز دارند. قابلیت استفاده از از نرم افزار های Office   است.

 

Sun Solaris

این سیستم عامل بالاترین سطح قدرت و امکانات را دارد. سرور هایی با این سیستم عامل قدرتمند ترین سرور ها هستند. این سیتم عامل بر اساس یک پلت فرم کامل بنا نهاده شده است. تعداد زیادی برنامه و امکانات و ابزار توسعه در اختیار شما قرار می دهد. به دلیل قابلیت های زیاد و پایداری این سیستم عامل برای سرور های با ترافیک بالا مانند سرور های بانک اطلاعاتی سرور های تحت وب ترافیک بالا و مانند آن ایده آل است.

 

Cobalt RaQ

RaQ   مخصوص سرور هایی طراحی شده است که قرار است میزبان چندین سایت به صورت مشترک باشند. سادگی مدیریت سرور در این سیستم باعث محبوبیت بالای آن شده است. نکته مثبت دیگری که در مورد این سیستم عامل وجود دارد انعطاف پذیری بالای سیستم مدیریت آن است به طوری که می توانید به راحتی مسئولیت را بین مدیران شبکه تقسیم کنید.

 

Free BSD

Free BSD   ورژنی از BSD است که برای پروسسور های X86 طراحی شده است.   Free BSD  یک سیستم عامل کد باز (OpenSource ) است و یک جایگزین خوب برای لینوکس محسوب می شود. این سیستم عامل به طور فوق العاده ای خوب پیکر بندی شده است. و از این گذشته بسیار ارزان است. گذشته از این امکانات بسیاری به صورت مجانی در اختیار شما قرار می دهد.

اما در پایان این سؤال مطرح می شود که کدام سیتم عامل را باید انتخاب کرد؟ همچنان که وب سایت شما (چه از نظر حجم و چه از نظر امکانات و پیچیدگی) رشد می کند. نیاز های شما هم تغییر می کند و ممکن است به فکر تغییر سیستم عامل وب سایت خود بیفتید. بهترین راه این است که پیش دستی کنید و هاستی را انتخاب کنید که دارای سرور های مختلف و سیستم عامل های متعدد باشد. همینطور افراد خبره ای در استخدام خود داشته باشند تا در صورت نیاز به تغییر سرور بتوانند با کمترین مشکل این کار را برای شما انجام دهند.

گرد آوری و تنظیم: علی یزدی مقدم

 

 

 


[ دوشنبه 92/9/18 ] [ 10:57 صبح ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]