سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنولوژی آموزشی

با سلام ... ورود شما را به وبلاگ تکنولوژی آموزشی خوش آمد میگویم امیدوارم که مطالب این وبلاگ مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد ....

 


Log in
ورود به محیط سیستم عامل با داشتن یک حساب کاربری. احراز هویت کاربر در شروع کار با سیستم عامل


رایانه میهمان Guest
رایانه ای که با ارتباط با رایانه دیگر، از اطلاعات آن استفاده می کند.


کاربر میهمان Guest User

کاربری با حساب کاری محدود. بسیاری از مجوزها از حساب کاربری میهمان سلب شده و برای استفاده ی موقت از سیستم عامل مناسب است.


( GUI (Graphical User Interface
واسط کاربر گرافیکی سیستم عامل


Hibernation
حالتی شبیه خواب زمستانی رایانه و یکی از شیوه های خاموش کردن آن است. در این شیوه، اطلاعات موجود در حافظه بر روی دیسک سخت نوشته و رایانه خاموش می شود. بعد از راه اندازی مجدد، برنامه های قبلی در همان وضعیت از دیسک سخت خوانده می شوند و قابل استفاده خواهند بود.


رایانه میزبان Host
رایانه ای که معمولاً حاوی اطلاعات مورد استفاده به وسیله ی سایر رایانه های موجود در شبکه است.


ابرپایانه Hyper Terminal
یکی از امکانات ویندوز برای برقراری ارتباط با رایانه دیگر در شبکه، کانال ارتباطی می تواند کابل شبکه ی معمولی یا خطوط تلفن و مودم باشد.


اتصال ورود ی Incomming Connection
یکی از روش های اتصال در شبکه، که به سایر رایانه های موجود در شبکه اجازه می دهد به سیستم فعلی متصل شوند و با آن ارتباط برقرار کنند.

KDE

یکی از محیط های گرافیکی واسط کاربر در سیستم عامل لینوکس

Linux

سیستم عامل مبتنی بر یونیکس با کد باز که برای استفاده در رایانه های شخصی به وجود آمد. امنیت بالا، در دسترس بودن کد منبع آن و رایگان بودن، از جمله ویژگی های مهم این سیستم عامل تلقی می شود.

Local Computer

رایانه محلی که در حال حاضر، کاربر در حال استفاده از آن است. رایانه ای که به صورت مستقیم و بدون استفاده از خطوط ارتباطی، در اختیار کاربر قرار دارد.



[ دوشنبه 92/10/16 ] [ 11:45 صبح ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]