سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنولوژی آموزشی

با سلام ... ورود شما را به وبلاگ تکنولوژی آموزشی خوش آمد میگویم امیدوارم که مطالب این وبلاگ مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد ....

 

نرم افزار Loader Droid PRO download Manager ابزاری مناسب برای دانلود فایل ها از اینترنت است با این نرم افزار می توانید ادامه(Resume) دانلود از همانجایی که قطع شده را بعدا دانلود کنید.
 نرم افزار Loader Droid PRO download Manager ابزاری برای دانلود فایل ها از اینترنت می باشد این نرم افزار در گوگل پلی از 5 امتیاز 4.7 را به خود اختصاص داده است. اگر به دلیل قطعی اینترنت فایل دانلود شما ناقص بماند با این برنامه شما قادر خواهید بود ادامه فایل را بعد از اتصال اینترنت دانلود کنید.


 

 

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/9/25 ] [ 11:31 صبح ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

 

با نرم افزار ویژه موزیلا که Mozilla Thunderbird نام دارد، می توانید مدیریتی کامل را بر روی پست های الکترونیکی خود داشته باشید و از شر هرزنامه ها و ایمیل های تبلیغاتی راحت شوید.
 امروزه داشتن حداقل یک حساب Email برای همه ضروری است چرا که دیگر متداول ترین راه ارتباطی شده است. نرم افزار Mozilla Thunderbird محصول شرکت موزیلا یکی از بهترین نرم افزارها در زمینه مدیریت ایمیل است که همراه خود سرعت و ایمنی را برای شما کاربران به ارمغان می آورد. اصول کاری این برنامه مقابله با ویروس ها و اسپم ها است با نصب این برنامه از شر هرزنامه ها و ایمیل های تبلیغاتی راحت خواهید شد، فیلتر کردن هوشمند هرزنامه ها، ذخیره نتایج جستجو، پشتیبانی از RSS و حفاظت از حریم شخصی از ویژگی های برتر این نرم افزار می باشد. Thunderbird در لغت به معنای "مرغ افسانه اى موجد رعد وبرق" می باشد.


مشخصات
حجم: 21.20 مگابایت
نسخه: 24.2.0
اجرا در: ویندوزهای XP, 7, 8


[ دوشنبه 92/9/25 ] [ 11:27 صبح ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

نرم افزار gBurner ابزاری ساده اما کاربردی برای رایت سی دی و دی وی دی ها است.
gBurner ابزاری ساده اما قدرتمند برای رایت CD و DVD می باشد علاوه بر این، برنامه ابزار پردازش فایل ایمیج را نیز می دهد.


 

 
کپی کردن اطلاعات بر روی دیسک های مختلف، بازکردن بدون رایت، خارج سازی از حالت فشرده، ساخت، ویرایش و تبدیل ایمیج ها، پشتیبانی از دیسک های دی وی دی دارای منو، تبدیل کردن فایل های صوتی در فرمت MP3 و... از ویژگی های این نرم افزار محسوب می شود.
 

راهنما
1- نرم افزار را نصب کنید.
2- با استفاده از اطلاعات فایل Serial.txt و یا Keygen در هنگام نصب و یا پس از نصب نرم افزار را رجیستر کنید.
 

مشخصات
حجم: 2.18 مگابایت
نسخه: 3.5
اجرا در: ویندوزهای XP, 7, 8

 



[ دوشنبه 92/9/25 ] [ 11:24 صبح ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

اگر در هنگام نصب نرم افزار در ویندوز 8 با مشکلات مختلفی مواجه شده ایم و در اکثر اوقات فکر می کنیم این مشکل به خاطر ویندوز 8 است و این نرم افزار دیگر بر روی ویندوز 8 نصب نمی شود. در حالی که اینطور نیست و راه حل خاص خود را دارد.
 حتما تا کنون برایتان پیش آمده است که برخی از نرم افزار ها را که از اینترنت دانلود می کنید در ویندوز 8 نصب نمی شود. با پیغام خطا روبه رو می شوید. ما در این مطلب آموزشی به بررسی یکی از پیغام های خطا می پردازیم که در بیشتر اوقات با آن روبه رو می شوید.
اگر شما اقدام به نصب نرم افزار کردید و در همان ابتدا با خطای زیر مواجه شدید باید از فایل نصبی خود به همراه مابقی فایل های مرتبط به آن کپی بگیرید و در درایو ویندوز انتقال دهید.
 برای این کار می توانید آنها را در یک پوشه مشخص قرار داده و به درایو ویندوز انتقال دهید. و سپس از داخل درایو ویندوز اقدام به نصب نرم افزار کنید.
در هنگام انتقال فایل به درایو ویندوز با پیغام زیر رو به رو می شود که باید بر روی  Continue کلیک کنید.
و در پنجره User Account Control بر روی گزینه Yes کلیک کنید.
اگر باز هم با پیغام خطای اولیه رو به رو شدید فایل های خود را از پوشه خارج کنید و بدون پوشه در درایو ویندوز کپی کنید و سپس اقدام به نصب نرم افزار کنید.
در نهایت هم فایل های که به داریو ویندوز انتقال داده اید را حذف کنید.
بعضا دیده شده است که این خطا در ویندوز 7 مشاهده شده است و این راه حل جوابگو بوده است

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/9/25 ] [ 11:21 صبح ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

کلیک راست ماوس یا لفظ دقیقتر آن «منوی محتوایی» - Context Menu    – یکی از مهمترین ابزار آلات ویندوز و در واقع هر سیستم عامل دیگری است که به شما اجازه میدهد تا به بسیاری از عملکرد های سیستم عامل بدون ترک صحنه دسترسی داشته باشید. هرچند گزینه های معمول و پیش فرض این منو میتواند کارایی خاص خود را داشته باشد، اما کلیک راست زمانی شگفت انگیزتر خواهد شد که بتوانید گزینه های مورد نظر و مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید.

به گزارش «تابناک» این روزها فضای سیستم عاملها و به خصوص ویندوز به این سمت هدایت میشود که بیش از همیشه با نیازها و علاقه های کاربران به خصوص در مواردی همچون ایجاد امکان خلاقیت برای کاربر و دسترسی وی برای شخصی سازی سیستم عامل، همخوانی داشته باشد. در همین راستا ابزارهای فراوانی برای کاربران طراحی شده است تا بتوانند به سهولت فضای سیستم عامل را مطابق نیازهای خود شخصی سازی کنند.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/9/25 ] [ 10:43 صبح ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

 

بدون شک امروزه با استفاده بیش از حد کاربران از رایانه ها و قرار گرفتن طولانی مدت آنها در برابر صفحات نمایش منجر به آن شده است که آسیبهای جدی به چشمان و قدرت دید آنها وارد شود. هرچند با پیشرفت تکنولوژی این موضوع تا حد زیادی حل و رفع شده است، اما هنوز خستگی چشمها نگاه طولانی مدت به نور صفحه نمایش معضلی جدی برای بسیاری از کاربران است.

به گزارش «تابناک» خستگی چشمها از خیرگی طولانی مدت به صفحه نمایش رایانه و شاید گوشی موبایل، سرازیر شدن اشک و در نهایت ضعف بینایی در طولانی مدت، از جمله خطرات و آسیبهایی است که به شکل مستقیم و بدون توجه کاربران، در طول روز معطوف به آنها است.

این در حالی است که طی سالهای اخیر به خصوص در تکنولوژی های ساخت صفحه نمایشهای جدید، از متدها و روشهای متفاوتی برای کاهش این آسیبها بهره گیری شده است، اما همچنان چشم ها از اولین قربانیان نگاههای خیره و طولانی مدت به صفحه نمایش هستند.

اما در این میان، صرف نظر از جنبه های سخت افزاری، نرم افزارهایی نیز هستند که به کاربران کمک میکنند تا آسیبهای ناشی از این امر را تا حد ممکن کاهش دهند. نرم افزار f.lux یکی از این نرم افزارها است که به سهولت و با هوشمندی این کار را صورت میدهد. در واقع کار اصلی این نرم افزار این است که به شکل خودکار رنگ و شدت نور صفحه نمایش را متناسب با زمان در طول 24 ساعت شبانه روز تنظیم میکند تا بهترین شدت رنگ و روشنایی را برای جلوگیری از خستگی چشمان شما فراهم کند:

 

نرم افزاری هوشمند برای محافظت از چشمان شما

 

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/9/25 ] [ 10:23 صبح ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

بهترین سیستم عامل برای وب سایت شما

 

یکی از اولین کارهایی که برای راه انداختن یک وب سایت اینترنتی باید انجام دهید، انتخاب هاست است. دنیای وب هر روز در حال توسعه و دگرگونی است بنابراین گزینه های شما  می تواند هر روز از روز قبل متنوع تر باشد. اما چه هاستی را انتخاب کنیم تا جوابگوی نیاز ها و فعالیت های ما باشد؟

قابلیت های بسیاری در یک هاست وجود دارد شاید اگر نخواهیم اغراق کنیم صد ها قابلیت و ابزار در یک هاست می تواند وجود داشته باشد، که ممکن است از بین همه آنها فقط 10 تای آنها بدرد شما بخورد.

سیستم عاملی که هاست وب سایت شما استفاده می کند، ممکن است انعطاف پذیری شما را در جهت رشد محدود کند. بنابراین در این مقاله از «یاد بگیر دات کام»  در نظر داریم اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

یک سیستم عامل یا پلت فرم مثلاً ویندوز NT   یا DOS   یک سری دستورات پایه هستند که به کامپیوتر شما می گویند چگونه یک برنامه را اجرا کند یا مثلاً فایلی را ذخیره کند. و کارهایی از این قبیل که خود بهتر می دانید. در گذشته بیشتر سرور های اینترنتی با یک سیستم عامل به نام Unix   کار می کردند. البته Unix   هنوز هم به عنوان یک سیستم عامل رایج که احتیاج به مهارت های فنی بالا برای مدیریت آن لازم است شناخته می شود. اما امروزه گزینه های شما برای انتخاب سیستم عامل بیشتر شده است. نسخه های تغییر یافته Unix    و ویندوز NT   مانند:

Sun Microsystems , Solaris, BSD

از این گونه اند.

نظر متخصصین در مورد اینکه کدام سیستم عامل بهتر کار می کند، کاملاً متفاوت است. هر هر چند در این مقاله سعی خواهیم کرد اطلاعات مختصری از هر سیستم عامل به شما بدهیم اما در پایان آنچه شما انتخاب می کنید، به شدت بستگی به بودجه و کاری که می خواهید انجام دهید دارد.

 

 

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/9/18 ] [ 10:57 صبح ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

 Page Cloaking چیست؟

 

Page Cloakingفنی است که با استفاده از آن صفحات وب را می توان به روش های متفاوت نمایش داد. از این فن معمولاً به دو دلیل استفاده می شود:

  1. 1-صاحبان وب سایت ها سورس کد صفحاتشان را برای موتور های جستجو بهینه سازی می کنند تا بتوانند در بین رقبا رتبه بهتری کسب کنند ولی آنها نمی خواهند رقبا از این کد ها با خبر شوند و شیوه آنها را استفاده کنند به همین دلیل از Page Cloaking استفاده می کنند تا از دسترسی رقبا به رمز و راز کار خود مانع شوند.

  2. 2-بعضی طراحان وب سایت متن هایی در صفحات خود قرار می دهند که سبب بهبود رتبه آن صفحات در نتایج جستجو می شوند و ترافیک بیشتری به سایت آنها روانه خواهد کرد ولی این متون لزوماً برای خواننده آن صفحات جالب نیستند بنابراین از این روش استفاده می کنند تا مانع از دیده شدن بعضی از محتویات یک صفحه توسط بازدید کنندگان شوند در حالیکه موتور های جستجو این نتایج را می بینند.

اما زمانیکه یک وب سایت از این روش در صفحات خود استفاده می کند مانع از این می شود که موتور های جستجو همان محتویاتی را ببینند که کاربر آن را می بینند. و اگر موتور جستجو نتواند این وظیفه را بدرستی انجام دهد اعتماد بازدید کنندگان خود را از دست خواهد داد بنابراین در صورتی که موتور های جستجو متوجه شوند شما از چنین روش هایی یا همان Page Cloaking در صفحات وب سایت خود استفاده کرده اید ممکن است وب سایت شما را از لیست خود حذف کنند. بنابراین هیچگاه به استفاده از چنین روش هایی فکر نکنید چون ممکن است همه زحمات شما را یک شبه بر باد دهد.


[ دوشنبه 92/9/18 ] [ 10:53 صبح ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

در گوگل مانند یک حرفه ای جستجو کنید

 

 

اگر شما هم مانند بنده زیاد از گوگل استفاده می کنید احتمالا می دانید که پیدا کردن اطلاعات ناب و جدید گاه می تواند بسیار خسته کننده باشد و گاه به نتیجه دلخواه هم دست پیدا نمی کنید لذا نکاتی را برای استفاده هر چه موثرتر از گوگل بیان میکنیم تا بتوانید در کمترین زمان بهترین نتیجه را بدست آورید.

عبارات را محدود کنید.

فرض کنیم که به دنبال مطالبی درباره بازاریابی اینترنتی می گردید. به جای اینکه فقط تایپ کنید بازاریابی اینترنتی بهتر است آنرا بین علامت های "  " قرار دهید یعنی به این صورت "بازار یابی اینترنتی" به این ترتیب نتایج دقیق تری بدست خواهید آورد. و پیدا کردن نتیجه در میان انبوه نتایج ساده تر می شود..

کلمات بیشتر و عبارت دقیق تر

امروزه وب سایت های تجاری آنقدر زیاد شده اند و آنقدر پول خرج می کنند و از ترفند های اینترنتی برای هدایت ترافیک بیشتر به وب سایت خود استفاده می کنند که در بعضی مواقع پیدا کردن یک مقاله یا مطلب در موضوعی خاص بسیار سخت می شود همینطور بعضی وب سایت ها و وبلاگ ها در صفحات خود از کلماتی که ترافیک خوبی برایشان فراهم می کند استفاده می کنند ولی عملاً درباره آن مطلبی ندارند بنابراین باید از کلمات بیشتر و دقیق تری استفاده کنید تا بتوانید مطلب خود را بیابید. مثلا فرض کنید درباره گیربکس مقاله ای می خواهید بهتر است از یکی از عبارات زیر استفاده کنید تا اینکه این کلمه را به تنهایی وارد کنید و از وب سایت های تبلیغاتی و میزبان آگهی سر دربیاورید که مثلاً آدرس یک فروشنده گیربکس را در اختیار دارد

مقاله گیربکس اتوماتیک

اساس کار گیربکس اتوماتیک

اصول کار گیربکس اتوماتیک

آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک اتومبیل

و...

 

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/9/18 ] [ 10:49 صبح ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

  Description: http://computer-dept.talif.sch.ir/Image/article10/blue1.gif کلید ویندوز باز کردن منوی start

  Description: http://computer-dept.talif.sch.ir/Image/article10/red1.gif کلید ویندوز + F1 نمایش پنجره ی Help and Support Center

  Description: http://computer-dept.talif.sch.ir/Image/article10/green1.gif کلید ویندوز + Pause نمایش پنجره ی System Properties

  Description: http://computer-dept.talif.sch.ir/Image/article10/yellow1.gif کلید ویندوز + D پنجره های فعال را Minimize و در صورت فشار مجدد Maximize میکند

  Description: http://computer-dept.talif.sch.ir/Image/article10/blue1.gif کلید ویندوز + E نمایش پنجره ی Windows Explorer

  Description: http://computer-dept.talif.sch.ir/Image/article10/red1.gif کلید ویندوز + F نمایش پنجره ی Search

  Description: http://computer-dept.talif.sch.ir/Image/article10/green1.gif کلید ویندوز + L پارک سیستم

  Description: http://computer-dept.talif.sch.ir/Image/article10/yellow1.gif کلید ویندوز + U نمایش پنجره ی Utility Manager

  Description: http://computer-dept.talif.sch.ir/Image/article10/blue1.gif کلید ویندوز + R نمایش کادر Run


[ دوشنبه 92/9/18 ] [ 10:23 صبح ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

   1   2   3      >