سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنولوژی آموزشی

با سلام ... ورود شما را به وبلاگ تکنولوژی آموزشی خوش آمد میگویم امیدوارم که مطالب این وبلاگ مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد ....

تاریخچه وبلاگ نویسی:

وبلاگ فضایی مجازی در دنیای بزرگ اینترنت است، که وبلاگ نویس یا همان بلاگر مطالب خود را با موضوعات مختلف در آن منتشر می کند. در سال 1990 میلادی اینترنت به صورت شبکه ای جهانی فعالیت خود را آغاز و اولین وبلاگ توسط مخترع وب تیم برنرزلی  ایجاد شد.

قاره آسیا در بین قاره های جهان مقام اول وبلاگ نویسی را دارد و ایران در میان کشورهای خاورمیانه با 23 میلیون کاربر رتبه اول را به خود اختصاص داده است. البته به سرعت تعداد این کاربران در حال افزایش است و شاید نشود تخمین درستی از ارقام واقعی آن زد. اولین بار در ایران آقایی به نام سلمان جریری در شهریور 1380 اولین وبلاگ فارسی را بر روی صفحه اینترنت قرار داد.

وبلاگ ها را از نظر موضوعی در ایران می توان به موارد زیر تقسیم کرد:

فرهنگی و اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، دینی و مذهبی، علمی و آموزشی، ادبیات وشعر، هنری، طنز نویسی، ارتباطات و رسانه، فناوری اطلاعات و اینترنت، تاریخ نویسی، جغرافیا، دفاع مقدس ، علوم و معارف قرآنی، علوم و معارف مهدوی، خاطره نویسی و روز نوشت، خبر و گزارش و تحلیل تولیدی، ورزش، تفریح و سرگرمی،فتو بلاگ، کلیپ و دانلود

نکته مهم در وبلاگ نویسی تولیدی بودن مطالب در زمینه های ذکر شده می ‏باشد.

 

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/9/18 ] [ 10:17 صبح ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

زمانی که در آخرین پیچ و خم های راه سنگلاخی ، پیک خسته ی سوار بر اسب مخصوص ، برای رسیدن به چاپار خانه و رساندن نامه به پیک بعدی تلاش میکرد ، هرگز فکرش را هم نمیکرد زمانی فرا رسد که در چشم بهم زدنی ، نامه ای از شرق امپراطوری پهناور ایران به غرب آن برسد ، نامه ای که زحمت رساندن آن به مقصد از زحمت رساندن پا بر لگام اسب کمتر باشد .

مگر امکان داشت بدون طی کردن این مسیر طولانی ، پیام مهمی را در لحظه ای به مقصد فرستاد ؟ حتی اگر سریع ترین شاهین مامور انجام این کار میشد بازهم چند روز زمان لازم داشت و این کار حتی در عالم خیال انسانهای آن روزگار ناممکن بود .

اما اینک با حقیقتی روبرو هستیم که این امکان را برای ما فراهم کرده ، حقیقتی که به مدد فناوریهای مدرن فراهم شده ،حقیقتی ملموس و پنهان ، حقیقتی مجازی .

مگر میتوان حقیقتی را مجازی شمرد ؟ نه تنها میتوان ، بلکه میتوان این مجاز را هم حقیقی شمرد ، حقیقت مجازی و مجاز حقیقی ، و این همان فضای مجازی ارتباطات در قرن حاضر است که شاید بتوان آنرا از عجیب و پیچیده ترین دستاوردهای انسان معاصر دانست ، مجازی دست نیافتنی که فواره هوش بشر توانست آنا فتح کند ، مجازی که کارهای حقیقی ، ملموس و عینی انجام میدهد .

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/9/18 ] [ 10:11 صبح ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

خیابان ارم شیراز ،به من که حس قشنگی داد امیدوارم شما هم لذت ببرید.

 


[ دوشنبه 92/9/18 ] [ 10:7 صبح ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

co2085 چگونه نمای یک صفحه pdf افقی را در Acrobat Reader عوض کنیم؟

همانطور که می‌بینید، یک صفحه در بین صفحات یک فایل PDF به صورت افقی است.

دیدن این نوع صفحات روی مانیتور، مشکل است.

احتمالاً دعا می‌کردید که می‌شد مانیتور رو چرخاند تا این صفحه را دید!!
لازم نیست مانیتور را بچرخانید.

برای چرخاندن صفحات افقی یک PDF روی صفحه کلیک راست کنید و گزینه Rotate Clockwise را انتخاب کنید تا در جهت عقربه‌های ساعت، بچرخد.

می‌بینید که کلید میان‌بر آن، Ctrl_Shift+Plus است. (Plus همان کلید + است)

برای برگشت با حالت اول، (یعنی چرخش بر خلاف جهت عقربه‌های ساعت) کلیدهای Ctrl+Shift+dash را فشار دهید. (منظور از کلید dash همان کلید – است)


[ دوشنبه 92/9/11 ] [ 11:55 صبح ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

6234ecdb96 قلم هوشمندی که به کودکان خواندن و نوشتن یاد می‌دهد

قلم LeapReader علاوه بر افزایش مهارت های شناخت و تلفظ کلمات، به کودکان در بهبود توانایی نوشتاری نیز کمک می کند.


این دستگاه کوچک ظاهری شبیه یک قلم داشته و بر روی بیش از 150 کتاب مخصوص قابل استفاده است که به ارتقاء سطح خواندن و نوشتن کودکان چهار تا هشت

ساله کمک می کند.قلم هوشمند LeapReader دارای یک بلندگوی داخلی است که با کشیده شدن بر روی حروف و کلمات در کتاب های صوتی، نحوه تلفظ آنها را

پخش می کند.

این قلم علاوه بر افزایش توانایی آوایی و شناخت کلمات، در بهبود مهارت های نوشتاری نیز موثر است؛ زمانیکه حرف یا کلمه ای بدرستی ادا می شود، قلم هوشمند

با زدن نور فلش یا پخش آهنگ کودک را تشویق می کند.


این قلم از حافظه کافی برای ذخیره سازی 40 کتاب صوتی یا 175 شعر و آهنگ آموزشی برخوردار است و از طریق پورت USB به رایانه متصل می شود.


در حال حاضر 150 موضوع آموزشی شامل کتاب، کتاب صوتی، فلش کارت، نقشه و آلبوم موسیقی وجود دارد که قابلیت استفاده از این قلم هوشمند را دارند


[ دوشنبه 92/9/11 ] [ 11:41 صبح ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

co1346 افزایش سرعت کامپیوتر تا 70%

اگر کامپیوترتان قدیمی است یا سرعت آن پائین آمده است، نگران نباشید. توسط این ترفند شما می توانید سرعت کامپیوترتان را در هنگام بالا آمدن ویندوز تا 70 % افزایش دهید.

برای این کار :

ابتدا بر روی Start کلیک کنید و گزینه ی Run را انتخاب نمائید و در کادر مربوطه تایپ کنید : msconfig سپس پنجره ای باز می شود. وارد سر برگ Startup شوید.

ملاحضه می کنید که در این قسمت لیست برنامه هایی که باید در هنگام بالا آمدن ویندوز اجرا شوند را ملاحضه می فرمائید. هر کدام که مزاحم است (( مثلا بعضی وقت ها در هنگام بالا آمدن ویندوز بلا فاصله وقتی وارد ویندوز شوید برنامه یاهو مسنجر اجرا می شود ، یا هر برنامه ی دیگر که باعث کند شدن عملکرد سیستم می شود )) غیر فعال کنید (( تیک کنار آن را بردارید )) ، سپس OK را بزنید و سیستم را مجدداً راه اندازی نمائید.

ملاحضه می فرمائید که برنامه ای که هنگام شروع ویندوز اجرا می شد دیگر اجرا نمی شود و ویندوز سریع تر بالا می آید. با این کار عملاً سرعت کامپیوترتان بیشتر می شود.


[ دوشنبه 92/9/11 ] [ 11:39 صبح ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

co2154 با سه کلیک کامپیوترتان را به نمایشگر سه بعدی تبدیل کنید؟

با استفاده از نرم افزار KM Player می توانید مانیتور رایانه خود را به یک نمایشگر سه بعدی تبدیل کنید.

با گسترش تولید فیلم های سه بعدی و بالا رفتن آمار طرفداران این فیلم ها،کاربران علاقه دارند تا بتوانند این فیلم ها را روی نمایشگر رایانه خود تماشا کنند.برای این کار می توان از نرم افزار KM Player  نسخه 3?6 یا بالاتر استفاده نمود.

کافیست تا گام های زیر را دنبال کنید:
1- گام اول : نرم افزار KM Player را باز کنید

نمایشگر سه بعدی, فیلم سه بعدی

2- گام دوم : فیلم سه بعدی مورد نظر را برای پخش با این نرم افزار آماده کنید

نمایشگر سه بعدی, فیلم سه بعدی

3- گام سوم :  گزینه 3D را از پایین پنجره ی نرم افزار سمت چپ فعال کنید.

نمایشگر سه بعدی, فیلم سه بعدی

حالا کافیست تا عینک سه بعدی خود را به چشم بزنید و از تماشای یک فیلم سه بعدی لذت ببرید..


[ دوشنبه 92/9/11 ] [ 11:32 صبح ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

امروز قصد دارم برای شما کاربران یکی از ترفندهای جالب در ویندوز را درج کنم.شاید شما به دلایل عجیب و غریبی بخواهید کلیدهای کیبرد کامپیوترتان را از کار بیندازید و در اصطلاح کیبرد کامپیوترتان را قفل (لاک) نمایید.طبق آموزشی که امروز به شما می دهم برای انجام این کار هیچ نرم افزاری را نیاز ندارید چرا که این کار ؛ جزو یکی از ترفندهای جالب پنهان در ویندوز است.حال برویم سراغ آموزش !

برای این کار شما بایستی به صفحه دسکتاپ مراجعه کنید.حال کلید Shift  واقع شده در سمت راست کیبرد خودتان را برای مدت 8 تا 9 ثانیه نگه دارید.

حال برای شما پنجره ای به نمایش در می آید که از شما سوال می پرسد تا اقدام به قفل کردن کیبرد کامپیوتر شما کند.پس از باز شدن این پنجره ؛ روی دکمه  Yes  کلیک کنید.حال دیگر هیچ کدام از کلید های کیبرد شما فعال نیستند ! امتحان فرمایید

اگر پیش خودتان تصور می کنید که حالا برای باز کردن مجدد دکمه های کیبرد از حالت قفل به حالت اولیه و فعال چه باید کرد ؟! باید بگویم که کافیست دوباره کلید  Shift  واقع شده در سمت راست کیبرد خودتان را برای مدت 8 تا 9 ثانیه نگه دارید !!!329633579 takmehr ir نحوه قفل کردن کیبرد


[ دوشنبه 92/9/11 ] [ 11:27 صبح ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

 

 


با عرض سلام خدمت دوستان گرامی جهت دریافت فایل آموزشی نرم افزار مربوطه روی لینک زیر کلیک کرده و پس از ورود به صفحه دانلود روی دکمه دانلود کلیک نمایید و فایل را دریافت کنید.

http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.cgi?key=674feb1fa3b0392579820767891eb40a


[ دوشنبه 92/9/11 ] [ 10:59 صبح ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]


ملاک های ارزشیابی وب سایت

1- طراحی:

الف) طراحی تصاویر، گرافیک صفحه و جایابی آنها

ب) طراحی و پیش بینی امکانات ضروری

ج) جنبه زیبا شناختی و جاذب? بصری

2- مشتری مداری:

الف) هدف از راه اندازی سایت و روشنی مطالب

ب) هدف از ایجاد هر صفحه

ج) قابلیت بهره دهی

د)جامع و فراگیر بودن حوزه مطالب

م) نوع مطالب و اطلاعات متناسب با سن افراد

و) شناخت دقیقی از مخاطبان سایت[سن، جنس، تحصیلات، طبق? اجتماعی و...]

3) ساختار:

الف) دسته بندی و فهرست نویسی اطلاعات 

ب) انطباق گروه ها و زیر گروه ها بر طبقه بندی و استاندارد ها

ج) دسترسی کاربران به اطلاعات از یک مسیر معین، معقول و کاربرپسند

 د) سازماندهی اطلاعات در صفح? اصلی(Home page)

4) محتوا:

الف) مقدار اطلاعات

ب)نوع اطلاعات

ج) قابلیت اطمینان به اطلاعات (اعتبار)

 د) صحت اطلاعات

ه) پوشش مطالب

5) خدمات پشتیبانی:

  • دسترسی به موتورهای جستجو
  • تامین امنیت
  • عنوان مناسب برای صفحات
  • اختصاص فضای مناسب و کافی برای یادداشت گذاری
  • امکان Email
  • سرعت بارگذاری
  • تاریخ انتشار
  • ذکر منبع.

[ دوشنبه 92/9/11 ] [ 10:55 صبح ] [ مریم زارع احتشامی ]

[ نظر ]

<      1   2   3      >